Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. Tracking cookies worden geplaatst door derden om gepersonaliseerde advertenties te kunnen tonen, je internetgedrag te volgen en om je informatie te laten delen. Meer informatie over privacy.

Wij optimaliseren deze site met cookies

We gebruiken analytische cookies om je een optimale gebruikerservaring op de website te bieden. 

Van social impact StartUp naar eerste echte sleutepositie.


Notitieboeken met een verhaal: dat is Paper on the Rocks in een notendop. Het bedrijf wil het opschrijven van verhalen aanmoedigen, maar dan wel in een notitieboek dat op een zo duurzaam mogelijke manier geproduceerd is. Tree free zelfs. Bij de productie van hun Rockbooks wordt dan ook geen boom aangeraakt. Met recht een bedrijf met een missie.


Invulling geven aan de eerste sleutelpositie

Founder is Anne Pleun van Eijsden. Vol enthousiasme en met veel passie jaagt ze, samen met haar flexibele team, haar missie na. In 2018 wilde ze invulling geven aan de eerste sleutelpositie binnen haar bedrijf: een accountmanager. “Een lastige taak, maar ik vond het vooral ook eng. Het is een belangrijke positie en dito investering. Bovendien draag je opeens de verantwoordelijkheid voor iemand anders. Ik wilde dit goed doen.” Anne Pleun besloot daarom Pazzie for People in te schakelen voor het opstellen en vormgeven van de functie. “Ik had al aardig helder voor ogen wat ik zocht en ze hielpen mij met het finetunen van mijn ideeën. Ook ‘dwongen’ ze mij tot een aantal essentiële keuzes en brachten ze mij tot nieuwe inzichten. Zo ontstond een functieprofiel uit dat ik zelf nooit had opgesteld.”


Gevonden: de perfecte match

Paper on the Rocks had iemand nodig die letterlijk en figuurlijk naast Anne Pleun kon staan. Nicole Winkels bleek een perfecte match. “Het is bijzonder knap hoe Pazzie for People deze match heeft gemaakt. Ze begrijpen dat een bedrijf als Paper on the Rocks een uniek DNA heeft, met specifieke behoeften en wensen. Deze wisten ze steengoed te pinpointen en door te vertalen naar gedurfde matches. Ze gingen echt op zoek naar een toekomstbestendige match en bleven bovendien continu in beeld. Zo sloot Patricia bijvoorbeeld aan bij de gesprekken. Heel erg fijn, want je hoort vaak dat het in de recruitmentwereld vooral draait om targets, om zo snel mogelijk (en zo veel mogelijk) cv’s aandragen. Niet bij Pazzie for People gelukkig. Zij matchen op basis van intrinsieke motivatie, ambitie en cultural fit en zijn persoonlijk betrokken. Bovendien leggen ze de verbinding tussen de Randstad en de rest van het land. Belangrijk, want er zit veel talent buiten de Randstad.”


De kandidaat aan het woord

Minstens zo enthousiast als Anne Pleun is Nicole. “Het begon al bij de eerste (open) gesprekken. Ik werd gevraagd om te vertellen over wat ik leuk vind om te doen, over mijn ambities en over wie ik als persoon ben. Aan de hand daarvan werd een PazzieCanvas gemaakt, dat aan Anne Pleun werd voorgelegd. Pazzie for People matcht dus niet op basis van wat je gedaan hebt, maar op basis van wie je bent en hoe je jouw toekomst ziet. Natuurlijk, je wordt tijdens die gesprekken met jezelf geconfronteerd, maar ik ben er zo ook achter gekomen wat ik nu eigenlijk wilde. Ik geloof absoluut dat deze vorm van recruitment de toekomst heeft. Ik ben zelf het voorbeeld: ik heb zo een droomjob gekregen!”


Het verschil maken

Zowel Anne Pleun als Nicole zijn ervan overtuigd dat ze elkaar zonder deze vorm van  recruitment nooit hadden gevonden. “Een cv en werkervaring zegt niet zoveel over hoe iemand uiteindelijk presteert. Intrinsieke motivatie wel. Zeker bij een social impact company als Paper on the Rocks. Wij willen met onze missie en producten het verschil maken - net als Pazzie for People. En misschien heeft het juist daarom wel zo goed gewerkt.”